sobota, 13 czerwca 2015

Zabawy plastyczne dla maluszka - czyli jak nie mając 2 lat kreatywnie się bawimy

Witajcie :) Postanowiłam pokazać Wam jak dzielę się moją pasją z moim synkiem . Staram się pokazywać mu co jakiś czas nowe techniki plastyczne. Co prawda nic konkretnego nie powstaje z tego ale ćwiczy on rączki, poznaje kolory uczy się dobrze trzymać przedmioty, uczy się nowych słów.




Pierwsza technika jaką pokazałam Kacprowi to rysowanie . Dałam mu ołówek i kartkę - najpierw brał do buzi jak to maluszek, trzymał dość niepewnie - a teraz mówi " Mama pisiu pisiu " i już wiem żeby dać mu kredki a będzie szczęśliwy :)

za pomocą mazaków powstała 1 pisanka


Malowanie farbami - do tego wybrałam farby akwarelowe, zaczęłam od pokazania pędzelka, maczałam mu go w wodzie a następnie w farbie aby sam mógł pomazać nim po kartce :)
Ważne jest aby ubrać pelerynkę bądź ciuszki " do wybrudzenia" oraz osłonić podłogę / dywan.


za pomocą odbić rączek i nóżek można stworzyć fajny prezent i pamiątkę

Lepienie z plasteliny - było to ciekawe doświadczenie - dużo kolorów - dziwna konsystencja , pokazywałam jak lepi się kulki, zwija wężyki - jak się mieszają kolory. Ale jednak technika dla trochę starszego dziecka.


Masa solna .
Do przygotowania masy solnej potrzebujemy: 
1 szklanka mąki 
1 szklanka soli 
1/3 szklanki wody 

Oczywiście nie obyło się bez próbowania :) Ulepiłam synkowi kulki a on je łączył, obrywał, rozplaszczał. Gdy sama masa znudziła mu się wysypałam trochę maku, rodzynek, surowego makaronu. Wlepialiśmy to w masę a Synek był zadowolony z zabawy 



Zabawa w mące i ryżuwymyślił ją Kacper - podczas gdy wkładałam pranie do pralki mały wysypał na kafelki w kuchni mąkę i ryż, a że niema co płakać nad rozlanym mlekiem pozwoliłam mu na zabawę :) Dałam dwa kubeczki, łyżeczkę - Radość bez porównania.


A Wy macie jakieś pomysły na zabawy dla 

maluszka , który niema 2 latek ?? 


p.s. my jeszcze układamy puzzle i ubieramy misie 

Pampersy Dada były zapakowane ostatnio w karton z którego zrobić można było teatrzyk :) 

2 komentarze:

  1. Ciekawy artykuł. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie zabawy i zabawki z pewnością fajnie pozwalają się bawić i zwiększają kreatywność. U mnie maluchy również chwalą sobie zabawki Clementoni https://modino.pl/clementoni dzięki którym wiem, że jak zaczną się bawić to trwa to dość długo czas.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)