środa, 24 października 2018

Ozdobna księga na prezent

Witajcie. Dawno już ten projekt chodził mi po głowie, aż w końcu udało mi się podjąć wyzwanie i go zrealizować na zajęciach w świetlicy. 





Nie jest to trudne i nie wymaga dużego nakładu pracy, a tylko trochę wyobraźni przestrzennej i czasu. Postaram się zdradzić Wam kilka szczegółów. 

Do zrobienia takiej książki potrzebujemy:
* klej na gorąco i pistolet ( mój ulubiony przedmiot do pracy)
* grubą tekturkę wymiaru A4 ( lub większą w zależności jaką wielkość książki chcecie uzyskać. 
* lakier w sprayu ( u mnie złoty i czerwony)
* dodatki do ozdoby ( kwiatki, sizal, koraliki, wstążki)
* białe kartki z bloku technicznego A4
( my użyliśmy kartki od podręczników) 
* 2 rolki po papierze toaletowym
* coś na okładkę - u mnie tapeta w kwiatki 



ROBIMY: 

Tekturę, która będzie naszą okładką obkładamy tapetą za pomocą wikolu lub kleju na gorąco ( tak jakbyście robili okładkę do książki z papieru do pakowania) zakładamy co najmniej po 3 cm na boki.


Ładna strona będzie naszym odwrotem czyli okładką, a ta nie oklejona z zakładkami przodem. 

Teraz bierzemy nasze białe techniczne kartki i zginamy na pół. 
Na środku wylewamy klej na gorąco i mocujemy jedną z kartek na zgięciu. Pod jej boki na środku podkładamy rolki po papierze toaletowym - to na nich opierać się będzie cała konstrukcja. 
Możemy też najpierw zacząć od rolek.


Odliczamy po 1-2 cm z każdego boku i smarujemy klejem na gorąco przyklejając brzegi naszych kartek. 


Kolejną kartkę znów mocujemy na zgięciu na środku jednak tym razem boki przyklejamy 1-2 cm bliżej niż poprzednie tworząc wrażenie odstających stron. Rogi wg. uznania możemy podkręcić. 


Czynność z zamocowaniem kartek powtarzamy do momentu uzyskania porządnego efektu. U Nas były to 4 kartki. 

Kolejnym krokiem jest zrobienie wzorków i obramowania klejem na gorąco. 

Następnie spryskujemy nasza książkę lakierem wg. uznania. 


Gdy całość wyschnie przyklejamy nasze ozdoby oraz tekst. 

Całość możemy opakować w celafon.

i gotowe ! 


Spotkaliście się kiedyś z taką księgą ? 
Jak Wam się podoba ? 
Mielibyście komu ją podarować ? 


p.s. Dzieci mają dużo ciekawych pomysłów więc użyły różne kolory do ozdoby :) 
Robiliśmy je na Dzień Mamy :) 







35 komentarzy:

  1. Zawsze mnie fascynowały takie książki! piękny prezent!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł z tymi książkami :) Nie wpadłabym na to.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale świetny pomysł, szczerze mówiąc to widzę coś takiego pierwszy raz 😃

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja często widziałam np. na koniec roku dla nauczyciela :)

      Usuń
  4. Świetna rzecz! Tym bardziej że robiona samodzielnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak pięknie wyszło! Gratuluję zdolności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Jestem pod ogromnym wrażeniem :) ja nie mam takiego talentu 🙈

    OdpowiedzUsuń
  7. Samodzielnie tworzona więc z sercem, ale ja akurat takich szpargałów nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajnie się prezentują, świetne wykonanie

    OdpowiedzUsuń
  9. super są, ale sama bym się nie odważyła za taką zabrać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za pomysł! Już wiem co jutro z córką będę robić. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze mnie ciekawilo jak to jest robione. Świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje się proste ale efekt jest boski. 😍👍

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow! Nie wiedziałam, że takie cuda można zrobić! Dostałam kiedyś takie cudo!

    OdpowiedzUsuń
  14. To taki pomysł od serca, który zawsze dobrze się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wow ale cudo 😍 Ty to masz pomysly ❤

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem pełna podziwu dla Twojego talentu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)