niedziela, 24 lutego 2019

Przepis na gluta - czyli slime idealny.

Dzień dobry. Był taki okres w życiu mojego syna, że brzydził się wszystkiego co było śliskie i brudne. Nie daj boże dotknął błota, piasku, ślimaka czy też innego ustrojstwa.
A ja byłam zdruzgotana - naprawdę .
Zamiast się cieszyć, że moje dziecko to czyścioch i patrzy aby tylko nie ubrudzić się  i myć ręce, zastanawiałam się kiedy będzie skakał w błocie i budował babki z piasku.
Całe szczęście ten okres nie trwał długo, a ja odczułam to na stercie prania.




Przyszła zajawka na obrzydliwe gluty.
Potrafił pół dnia miętolić, przelewać i rozrywać gluty.
Nic tak nie cieszy go jak duży slime.
Dzisiaj zdradzę Wam nasz domowy sposób na iście obrzydliwą zabawę.



Potrzebujemy:

 3 łyżki stołowe bezbarwnego kleju
 3 łyżki wody
  łyżka żelu do prania


Wszystko mieszamy łyżką w miseczce, gdy dobrze się połączą ugniatamy w ręku.
Opcjonalnie możemy dodać barwnik, brokat lub kulki i tworzyć różne slime.


Do piankowego gluta należy dodać pianki do golenia
np. 
3 łyżki kleju 
3 łyżki wody 
łyżka żelu do prania
łyżka pianki do golenia



Gdy dodamy do masy ( jeszcze przed zmieszaniem składników) piankę do golenia powstanie piankowa konsystencja gluta.


A teraz droga mamo napij się ciepłej kawy, a dziecku pozwól kleić, 
rozciągać, dmuchać i rozrywać swojego gluta.






A Wy jako dzieci lubiliście się brudzić ?

Myślicie, że slime to fajna zabawa ? .

19 komentarzy:

  1. Myślę że to naprawdę fajna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja młodsza siostrzenica uwielbia te gluty :)) Ma książkę z przepisami.

    OdpowiedzUsuń
  3. ulubiona zabawa mojego syna, ale nie pomyślałam, żeby zrobić samej takie cudo

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja się uwielbiałam brudzić, jak byłam mała :D Mój syn ma to po mnie :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda to obrzydliwie, ale daje mnóstwo, naprawdę mnóstwo frajdy. Wraz z moim kuzynostwem możemy bawić się tymi glutami bez przerwy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubiłam się brudzić, ale to było całe wieki temu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow wygląda super, muszę kiedyś wypróbować 😍

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie miałam i nie dotykalam slime ☺️

    OdpowiedzUsuń
  9. Oo tak! Uwielbialam sie brudzic. Chyba każde dziecko ma takie upodobania. Taki urok dzieci. 😊😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie do końca lubiłam brudne zabawy, chociaż robienie ciast z piasku i z polewą (piasek z wodą hahaha) w bawionce, to był mój żywioł :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze zastanawiałam się jak to się robi :D Każdy chyba lubił się brudzić :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio widziałam coś takiego na Instagramie i zastanawiam się do czego służy i dlaczego dzieci mają taką frajdę z zabawy w tym czymś.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja jako kobieta i estetka od małego nie cierpię takich rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie wiedziałam, że w tak łatwy sposób można zrobić coś takiego! :) Podeślę przepis bratu, który lubi takie rzeczy :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja zawsze i codziennie byłam brudna jako dziecko. Świetny pomysł na zrobienie slime.

    OdpowiedzUsuń
  16. Genialna opcja dla dzieciakow. Lubię takie posty!

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę to pokazać bratu on uwielbia takie rzeczy 😋

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)