niedziela, 10 kwietnia 2016

mini serniczki gotowe w godzinę

Dzisiaj pokażę Wam łatwy przepis jak zrobić coś pysznego w krótkim czasie. Mini serniczki w godzinę czyli smaczny patent na niezapowiedzianych gości lub alternatywa gdy ciasto nie wyszło, tak jak było to u mnie. Zrobiłam sernik dietetyczny z owocami na Wielkanoc, ale jakieś 3 h przed przybyciem gości postanowiłam zjeść kawałek do kawy - i co ? jogurt się zepsuł - kwasny, szczypiący w język - cała blacha do śmietnika.




Miałam papilotki, miałam biszkopciki, miałam też serki dziecięce i 1 galaretkę .

A serniczki ? wyszły smaczne - każdy się zachwycał - a co najważniejsze nie rozwalały się przy krojeniu, łatwo trzymać je w ręku i nie brudzimy talerzy i sztućców.

Robimy :


Galaretkę  przyrządzamy z przepisu na opakowaniu ale dając 1/3 mniej wody niż napisali !
Odstawiamy do wystygnięcia.

Rozrabiamy żelatynę w ilości dostosowanej do ilości ciasteczek - u mnie była to 1 łyżka, aby ładnie pachniała dodałam odrobinę galaretki. Zostawiam do ostygnięcia.

Ustawiamy papilotki ( gdy mamy miękkie wsadzamy je w wielorazowe foremki lub blachę, aby nie było zniekształceń) Z biszkoptów wycinamy kieliszkiem kółeczka ( otwór kieliszka musi być wielkościowe zgodny z denkiem papilotek )



W miseczce miksujemy serki - u mnie były to homogenizowane, ale próbowałam już z jogurtem wystarczy większa dawka żelatyny ( nie czuć jej w ciasteczkach )
Z racji tego, że mi się spieszyło wsadziłam masę do zamrażalnika na 5 minut i już stężała na tyle ( ale się nie zmroziła) aby włożyć ją do papilotek.

Nakładamy łyżeczką ubijając dokładnie ( aby galaretka nie spłynęła) na ciasteczko do 1/3 wysokości papilotki.

Gdy galaretka stężeje zalewamy serniczki - możemy dodać trochę gęstego dżemu, kawałki owoców lub ozdobne cukiereczki.




Przy tak małej ilości galaretki ciasteczka już po 30 minutach są gotowe do jedzenia.

Po 15 minutach mogłam już wyrzucić puste papilotki.



a jeżeli macie ochotę na klasyczne babeczki zapraszam na 4 patenty tutaj :
super dziewczyny serwują muffiny  - klik

2 komentarze:

  1. Bede miala ku pamieci ten serniczek. Wyglada smacznie i bardzo prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiamy serniki w każdej postaci. Twoje wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)