środa, 23 stycznia 2019

DIY - świeca w kształcie kawy z pianką - krok po kroku

Witajcie. Bardzo lubię świece, zwłaszcza takie, co ładnie pachną lub wyglądają. 

Co powiecie na świecę podobną do kawy ?




Mam, a raczej miałam sporo podgrzewaczy troszkę wypalonych i bez możliwości kolejnego użycia, bo przecież knot się wypalił. Jednak zawsze zbierałam z myślą, że się przyda. Część tych nowych z czasem się pogniotła. 


Zbierałam też połamane kredki świecowe, duże świece i słoiczki szklane.


Dzięki temu świece, które widzicie na zdjęciach nie wymagały ode mnie wkładu finansowego. 
Oczywiście do tematu możecie podejść profesjonalnie i kupić parafinę lub wosk do roztapiania. 




Do zrobienia świeczek w kształcie kawy z pianką potrzebujemy: 

* świeczki, podgrzewacze - stare, wypalone lub nowe jak wolicie bądź parafina
* knoty z dłuższych świec lub kupny sznurek do świec
* kredki świecowe - czarna, brązowa, czerwona
* słoiczki np. po jogurcie, jednak można zrobić w szklance kawowej dużą świecę - opcjonalnie foremka sylikonowa do babeczek
* kuleczka z plasteliny
* cienka taśma klejąca
* sylikonowa foremka serce
* ziarenka kawy
* opcjonalnie zapach, przyprawy



* garnek ( jeżeli robimy na kuchence) kubek lub miska jeżeli w mikrofalówce
* łyżka duża i mała
* lejek
* ręczny spieniacz do mleka

Robimy:  



Z plasteliny robimy kulkę i zaczepiamy końcówkę knota 
( musi on wystawać ok 2 - 3 cm. ponad słoiczek - zależy od wielkości piany) 


Doklejamy na dnie słoika. 
Brzeg słoiczka oklejamy taśmą klejącą, która będzie prosto trzymać nasz knot. 


Roztapiamy wszystkie świeczki jakie mamy - pamiętajcie, aby ich nie gotować, aż do wrzenia.


Odlewamy 1/4 i do ciepłego wosku/parafiny i wrzucamy czarną posiekaną na drobno kredkę. 
Tu możemy też wykorzystać kolorowe podgrzewacze.



Całość mieszamy i przez lejek wlewamy na dno słoiczków. 
Odstawiamy na chwilę do zastygnięcia. 


1/4 wosku/parafiny  mieszamy z brązową i czerwoną kredką i wlewamy kolejną warstwę. 
Odstawiamy na chwilę do zastygnięcia. 

Możemy również dodać trochę mielonej kawy :)


Wystarczy pół łyżeczki z czerwoną kredką wlane w serduszkową formę, aby stworzyć ciekawą ozdobę. 
1/4 wosku/parafiny mieszamy z brązową kredką i znów wlewamy do naszego słoiczka. 
Odstawiamy na chwilę do zastygnięcia. 


Teraz czas na biały ( po rozgrzaniu przezroczysty) jak już zastygł to rozgrzewamy na nowo i miksujemy spieniaczem do uzyskania białego koloru i delikatnej konsystencji piany. 


Najpierw wlewamy do brzegu słoiczka i odklejamy taśmę. 


Jak zastygnie to spieniamy bardziej i nakładamy łyżeczką jak pianę. 



Na górę sypiemy ziarna kawy - dociskając je i wtykamy nasze serduszko. 






Zostawiamy do ostygnięcia. 
Gotowe ! 







Prawda, że dziecinnie proste ?
I do tego apetyczne. 





37 komentarzy:

  1. Piekny efekt końcowy.
    Pafafine, polecam, rozpuszczac tylko w ,,kąpieli", jak czekoladę, czyli nie bezpośrednio nad ogniem. Świeczki lepiej będa się palić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za rady, kolejnym razem zrobię w kąpieli wodnej i porównam efekt :)

      Usuń
  2. Wow wygląda apetycznie 😁 mam kilka niepotrzebnych świeczek i takie sloiczki 😁

    OdpowiedzUsuń
  3. W pierwszej chwili myślałam, że to coś do jedzenia jest :) Pięknie wyglądają te świeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super.
    Jakie ludzie mają pomysły nieraz, że sztos :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej! Świetnie to wyszło, jestem szczerze zachwycona ❤️

    OdpowiedzUsuń
  6. Coś wspaniałego! Idealny pomysł na wykorzystanie złamanych kredek których mamy sporo :) Gratuluję pomysłu!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem w szoku i ogromnie mi się to podoba! Rewelacyjny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O jeny ja naprawdę na początku pomyślałam że to desery 🙉

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają cudownie, ja bym się nabrała na to że to są prawdziwe desery do jedzenia 😅

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem Ci, że rozwaliłaś system tymi świecami, są przepiękne i szkoda byłoby mi ich palić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam takie ciekawe dodatki zarówno do ozdoby jak i na prezenty :)

      Usuń
  11. Nie wpadłabym na to! Muszę zrobić chociaż jedną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta świeca wygląda tak apetycznie że można się pomylić.

    OdpowiedzUsuń
  13. cuuudo! muszę sobie taką zrobić, od dawna mnie kusi własnoręczna świeca :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja teraz robiłam owocowe babeczki - zajrzyj na insta :)

      Usuń
  14. Wygląda to świetnie! Ale chyba ciągle bym była głodna, mając takie świece przed oczami :D

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja na pierwszy rzut myślałam, że to jakiś deser :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmmm te świece tak smacznie wyglądają!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Całkowicie mnie tym zaskoczyłaś teraz! Cudo! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Takie rzeczy to hit na imprezach! Pięknie!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)