czwartek, 31 stycznia 2019

Malowanie nitką - kolejna zabawa za mniej niż 5 zł

Witajcie. Może dziś powiecie mi jakie obrazy goszczą na Waszych ścianach ?
To przemyślane kompozycje czy abstrakcja ?
Lubicie kolorowe i nie powtarzalne dzieła ?
A co jak powiem, że możecie je stworzyć sami.
Za mniej niż 5 zł ? W mniej niż 5 minut  ? 
Podejmiecie wyzwanie ?


Do stworzenia obrazów malowanych nitką potrzebujemy:


*  talerzyk plastikowy
*  pędzelek
*  2 - 3 kolory farby, najlepiej akrylowa ( bo szybko schną)
*  nitka/włóczka
*  2 białe kartki z bloku technicznego 
*  twardą książkę lub deskę do krojenia



Robimy: 

* Na talerzyk wlewamy po pół łyżeczki farby każdego koloru w równych odległościach 
* ucinamy ok 30 cm kawałek nitki 
* nitkę układamy na talerzyku i każdą z jej 3 części smarujemy farbą za pomocą pędzelka - jednak nie robimy grubych warstw i zostawiamy końcówkę nie pomalowaną ( aby trzymać palcami)



* nitkę układamy na białej kartce, zaczynamy od górnego lewego/ prawego rogu. Tworzymy coś na kształt węża od jednej do drugiej strony tak aby końcówka nitki znalazła się na dole kartki i wystawała minimum 1 cm 
* przykładamy drugą kartkę



* na to kładziemy książkę/deskę 
* powolnym, ale zdecydowanym ruchem wyciągamy nitkę, ciągnąc w 1 kierunku
* zdejmujemy nasz obciążnik



* otwieramy kartki 
* gotowe - mamy dwa piękne obrazki :) 







Lubicie takie szybkie a niepowtarzalne ozdoby ? 





31 komentarzy:

  1. Efekty są świetne, nie znałam wcześniej takiej metody!

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam takie prace na filmach w internecie. Efekty końcowe są naprawdę piękne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mega pomysłowe i kreatywne zajęcie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny sposób ! Kolejny pomysł na zajęcia z wnukami. U mnie w domu nie ma abstrakcji na ścianach. Zawsze malowałam jakiś temat. Ale ostatnio poszalałam i mam swoją pierwszą abstrakcję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ciesze się, że mogę zainspirować :) a i wnuki pewno szczęśliwe

      Usuń
  5. wiele razy już bawiłam się tak z synem :) świetne obrazy wychodzą

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubie takie niepowtarzalne ozdoby. Maja to coś 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam, jak się to robi na Instagramie. Duzi filmikow o tym powstalo. Super zabawa i fajne efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie to wygląda, świetna zabawa dla każdego ♥️

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę tą metodę pokazać mojej chrześnicy! Będzie w siódmym niebie

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda to niesamowicie! Bardzo efektownie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Naprawdę piękne rysunki z tego się tworzą!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatni obrazek wyszedł kapitalnie :) Chyba dzisiaj będę się z synem bawić w takie malowanki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda zjawiskowo.Tak fantazyjnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę powiedzieć bratu o tej technice będzue zachwycony 🤩

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznaję, że nigdy bym na to nie wpadła:-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kreatywnie a prosto! Wychodzą z tego bardzo ciekawe dzieła.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fenomenalny efekt. I dobry, prosty pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  18. To jest genialny motyw jeśli by go przenieść na ubrania typu t-shirt!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)