piątek, 26 października 2018

Półka na resoraki ze styroduru.




Już jakiś czas temu w internecie zobaczyłam półkę na resoraki. Mój synek ma ich pokaźną kolekcję więc dobrym pomysłem byłoby je jakoś ulokować.


Jednak nie byłabym sobą gdybym nie spróbowała zrobić jej własnymi siłami.

W internecie były dwa rodzaje drewniane i ze styroduru. Ta pierwsza odpada z racji braku materiału i narzędzi więc skupiłam się na drugiej. 

Udało mi się zdobyć z odzysku duży kawał styroduru, więc zaczęłam od mierzenia, planowania i zrobienia szkicu. Myślałam, że później będzie dużo prościej, bo czeka mnie " tylko" wycinanie.



Jedynym narzędziem był skalpel, nóż i nożyk introligatorski - te ostatnie sprawdziło się najbardziej.

Wycinanie zajęło mi 4 dni, musiałam robić sobie przerwy ze względu na ból dłoni przy cięciu, pociętych palcach i połamanych ostrzach.

Część przegródek przycięłam, połamałam lub krzywo skroiłam więc z każda kolejną wyciętą przegródką byłam bliżej celu, ale i coraz bardziej mi się odechciewało - rzadko mam takie odczucie, ale jak już się za coś biorę to staram się nie rezygnować.



Uff dobrnęłam do końca wycinania, całość zaczęła przypominać chociaż w części założony projekt.  Brakujące części dokleiłam klejem na gorąco.



Papierem ściernym ciężko było szlifować wręby więc użyłam gruboziarnistego długiego pilniczka do paznokci :) 

Zostało malowanie, położenie lakieru i przyklejenie do ściany. 







Mimo wszystkich obaw, utraconego zapału, pociętych palców, połamanych nożyków i kurzu w całym pokoju - dla tego małego uśmiechu było warto :D ! 
Może nie jest prosta, może nie jest idealna, pewnie za jakiś czas nam się połamie, ale ciesze się, że mi się udało. 

Spodobało mu się !

A Wam ? 



Zdarza Wam się tracić zapał do projektu, który już rozpoczęliście ? Jak sobie z tym radzicie ? 



37 komentarzy:

  1. To musiało byc bardzo czasochłonne, ale efekt piękny!

    OdpowiedzUsuń
  2. Łał! Gratuluję wytrwałości i cierpliwości. Mnie by chyba trafiło w połowie. Efekt jest super! A najważniejsze,że Synek zadowolony :)
    Co do pytania to jeśli jest to zamówienie to brne do brzegu z niechęcią i niestety to potem widzę w efekcie końcowym. Czasami daję sobie kilka dni czasu. A czasami rzucam w kąt i musi cierpliwie czekać na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszło naprawdę fantastycznie :)
    Ja ostatnio zaczęłam robić szalik na drutach i zapał zniknął bardzo szybko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszło świetnie! Mam słabość do samodzielnie robionych rzeczy a to jest świetne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję naprawdę świetnego pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oo ale świetny pomysł na przechowywanie samochodzików. Super to wyszło!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod ogromnym wrażeniem, wow! Cudownie to wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny pomysł ;D jakim trzeba być kreatywnym żeby wymyślić takie półeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaki cudny pomysł! Pozwól że sprzedam go mężowi, on uwielbia takie roboty i może się tym zainspiruje!

    OdpowiedzUsuń
  10. mi niestety się to zdarza, zazwyczaj odczekuję i zabieram się za coś ponownie

    OdpowiedzUsuń
  11. extra pomysł, moi już nie bawią się tak chętnie jak kiedyś autkami ale żałuję, że nie wpadłam na to kiedy mieli fazę na resoraki bo nie było gdzie ich trzymać

    OdpowiedzUsuń
  12. No i pięknie ci to wszystko wyszło !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę takich zdolności. Ja to nie potrafiłabym takiej zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj, namawiam mojego męża, żeby zrobiła taki garaż naszemu Miśkowi. 😃

    OdpowiedzUsuń
  15. W sumie mąż by taką szybko zrobił więc może mu powiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja właściwie tracę siły wtedy, kiedy wiem już, że coś nie jest warte tego zachodu. Ostatnio tak stwierdziłam w stosunku do pewnego literackiego projektu. Osoba, która była jego pomysłodawcą, ma mnie po prostu w d... Fajnie? No nie bardzo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masz rację, nie warto się starać jak ktoś ma nas gdzieś :)

      Usuń
  17. Muszę przyznać, że masz naprawdę wspaniałe pomysły. Zazdroszczę Ci takiej pasji.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem pod wrażeniem. Pięknie to wyszło.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale ekstra pomysł 😻 moim braciom bardzo by się spodobala

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)