czwartek, 14 marca 2019

technika sospeso - wiosenne deseczki

Dzisiaj mam dla Was wiosenny klimat deseczek.
Prace wykonały dzieci w przedziale wiekowym 8 - 12 lat.

Technika sospeso to ozdabianie przedmiotów w decoupage z elementami 3D wykonanymi np. z serwetki i folii pod wpływem ciepła.




Dzieci zaczęły od wyszlifowania deseczek i pomalowania ich na biało.
Kolejny element pracy to ozdobienie je techniką decoupage.
Zwróciliśmy uwagę, aby serwetki były podwójne, ponieważ przydadzą nam się do stworzenia elementów w 3 D.




Zdublowane i wycięte elementy za pomocą wikolu przenieśliśmy na folię.



W trakcie zajęliśmy się malowanie tła farbami akrylowymi.
Postanowiłam nauczyć dzieci cieniowania i tworzenia różnych odcieni.
Zaczęliśmy od bieli i stopniowo delikatnie dokładaliśmy odcień wybranego koloru.
Zobaczcie efekty:




Teraz słów kilka o technice sospeso:

potrzebujemy:

* folię termokurczliwą
* piankę lub coś miękkiego, gdzie będziemy wygniatać wzór
* zaokrąglone dłutka lub długopis z owalną końcówką
* świeczkę
* serwetkę lub papier decoupagę
* klej wikol
* szczypce / pęseta




robimy:

Wzór z serwetki, np. kwiatek wycinamy bez tła i rozwarstwiamy. Naklejamy na folię za pomocą kleju do decoupage lub wikolu.
Jak wyschnie wycinamy i rozcinamy krawędzie - np. każdy płatek nacinamy oddzielnie aż do środka kwiatka.



Łapiemy nasz kwiatek szczypcami i w odległości ok. 2-3 cm od płomienia świecy nagrzewamy przez chwilę.
Gdy zobaczymy, że folia zaczyna się kurczyć, kładziemy element na gąbce i naszym kuleczkowym dłutkiem wypychamy lub wciskamy poszczególne elementy.
Czynność powtarzamy kilka razy, aż do uzyskania zamierzonego efektu.





Trzeba uważać, aby nie spalić naszych elementów.
Folia rozgrzana kilka razy za mocno nie da nam już możliwości wyginania się.
Po ostygnięciu kwiatki będą twarde.




Gdy już wszystkie elementy 3 d są gotowe naklejamy je na nasz obrazek klejem na gorąco dublując wzór.

Na koniec możemy dodać kokardkę do naszej deseczki.

Jak Wam się podoba nowe życie starej deski ? 



17 komentarzy:

  1. Przepiękne prace. Z przyjemnością oglądałam zdjęcia, poparte objaśnieniami.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne prace :) Byłam kiedyś na warsztatach robienia takich cudeniek, ale mi takie ładne nie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem totalnie zachwycona takimi deseczkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak cudownie wyglądają takie deseczki 💕♥️

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam że sama chciałabym mieć takie cudo w swojej kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś się zajmowałam decoupage, fajna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale to świetnie wyglada! Chciałabym dostać taki prezent!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale piękne! Chciałabym kiedyś takie zrobić! 😍

    OdpowiedzUsuń
  9. wow!!! nie wiedziałam, że tak się da!

    OdpowiedzUsuń
  10. Decoupage nie jest mi obcy, aczkolwiek o tej metodzie nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie prace nie przestają mnie zachwycać! Co za kreatywność!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jejku jakie to wszystko piękne <3

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają naprawdę pięknie, aż bym się nie spodziewała.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zrobię coś takiego mojej teściowej :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwszy raz coś takiego widzę 😍 super 👍

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)