niedziela, 10 marca 2019

Krokusy z bibuły - krok po kroku

Dzień dobry. 
W powietrzu czuć wiosnę, więc warto wprowadzić do naszego otoczenia trochę wiosennego klimatu. 
Nie zawsze jest możliwość trzymania żywych kwiatów - tak jak u Nas w świetlicy, a kupne sztuczne psują urok. 
Czas na nową wiosenną dekorację z krokusów z krepiny. 






Potrzebujemy: 
* bibułę krepinę w kolorach krokusów ( biały, żółty, fioletowy etc.) 
* żółtą zwykłą bibułę
* zieloną krepinę 
* taśmę zieloną do kwiatów lub po prostu klej ( owiniemy łodygi bibułą) 
* patyczki do szaszłyków 
* nożyczki 
* taśmę bezbarwną cienką 



Robimy : 

* Bibułę na kwiatki tniemy na paski wzdłuż ok 1,5 - 2 cm ( zależy jak szerokie chcemy mieć kwiaty) 



* Nasz pasek dzielimy na 3 lub 4 części ( prostokąty o minimalnych wymiarach 1,5 cm na 7 cm) 
Na 1 raz lepiej zrobić dłuższe, aby było wygodniej złożyć kwiaty. ( np. 10 cm na 2,5 cm)  


* Żółtą zwykłą bibułę tniemy na 0,5 cm paseczki i zwijamy palcami w rulonik ( jedną ręką trzymamy, drugą kręcimy w tym samym kierunku) - rulonik po zwinięciu powinien mieć min. 12 cm (będziemy go składać na pół - to będą nasze pręciki.

* z zielonej bibuły wycinamy cienkie długie listki (3-5 mm) wzdłuż pręgów bibuły

* Robimy płatki : 
nasz pasek trzymamy poziomo przed sobą 


równo na środku zwijamy ( jak cukierka) tak aby tworzył kokardkę



nakładamy 1 warstwę na drugą 


wkładamy dwa palce pod naszym zgięciem i staramy się wypchnąć i rozciągnąć część bibuły ( zrobić brzuszek) - 1 płatek gotowy 


powtarzamy czynność do uzyskania odpowiedniej ilości płatków ( 3 płatki na 1 kwiatek) 
oczywiście zrobione przez nas elementy do momentu złączenia będą się rozwarstwiać, ale to nic


Bierzemy nasz żółty pręcik, zginamy na pół. 
Nakładamy na niego 1 płatek ( brzuszkiem do góry) i zawijamy mocno dół. 
Dokładamy pozostałe 2 płatki ( 1 lekko nachodzi na 2 ) 
mocno ściskamy i za pomocą taśmy sklejamy w 1 całość 



Tak przygotowane główki kwiatów nabijamy na wykałaczki ( ja 1 patyczek dzieliłam na 2) 
Od ujścia główki zaczynamy owijanie ( albo zieloną taśmą, albo paskami bibuły smarowanymi klejem.) 


W połowie wysokości mocujemy listek ( tak aby wystawał poza główkę) taśmą lub bibułą z klejem.



Im więcej kwiatków zrobimy tym piękniejszy będzie nasz bukiet. 




Lubicie wprowadzać w swoje otoczenie wiosenny klimat ? 

17 komentarzy:

  1. Wyglądają jak żywe! Widzę je w swoim salonie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydają się być łatwe do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale będe miała piękne krokusy!!! wyglądają cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za inspirację! Akurat muszę zrobić z dziećmi do przedszkola sztuczne kwiaty, już wiem co zrobimy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyszły naprawdę pięknie! Ja mam sztuczne ale wyglądają bardzo realistycznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pamiętam jak robiłam takie kwiaty w szkole :) Zawsze mi się podobały :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze przyznać ze bukiet wyszedl naprawde imponująco 😍

    OdpowiedzUsuń
  8. Z daleka można się pomylić czy to aby na pewno sztuczne kwiaty 😂 pięknie wyszły ♥️

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie widziałam jeszcze takich kwiatów, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie cudne i wiosenne kwiaty! Piękne ❤

    OdpowiedzUsuń
  11. Ooo ja kiedyś robiłam takie kwiatuszki pochodzę z regionu gdzie takie rzeczy często są robione. Kiedyś w szkole robiłam 2 metrową palmę wielkanocną z kwiatami z bibułki 🌷

    OdpowiedzUsuń
  12. Wydaje się to proste do zrobienia choć w praktyce pewnie nie wyszło by mi to tak fajnie jak na zdjęciach :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak byłam młodsza, robiłam takie cuda:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie krokusy mogą być pięknym dopełnieniem do zdjęć jakie na co dzień wykonuje! Świetny pomysł

    OdpowiedzUsuń
  15. Jakby się postarać przy robieniu to i dodatkiem do zdjęć mogłyby być fajnym.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę koniecznie wypróbować w domu z córką 😁

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)