niedziela, 24 marca 2019

Wiosenno wielkanocne drzewko z bukszpanu - tutorial

Dzień dobry. Lubicie zieleń w swoim domu ?
Ja bardzo, ale moja systematyka podlewania kwiatów sprawia, że żyją u mnie tylko kaktusy. 

Czas więc pokazać, że można mieć w domu drzewko bez konieczności podlewania. 
Najlepiej wykonać je kilka dni przed świętami wtedy zachowa świeżość i piękną zieleń. 





Potrzebujemy : 
* kulę styropianową -rozmiar dowolny 
* cięty bukszpan 
* klej na gorąco
* kijek, gałązkę lub grubszy patyk na łodygę
* sznurek 
* słoik lub doniczkę 
* gips szybko wiążący 
* dowolne ozdoby 

Robimy:

W naszej kuli w dowolnym miejscu robimy dziurę na 1/4 głębokości, tak aby nasz kijek swobodnie w nią wszedł.
Małe kawałki bukszpanu ( podobnej długości) wtykamy w kulę, obok siebie, ciasno, na całej jej szerokości. 

Nasz kijek oklejamy sznurkiem za pomocą kleju na gorąco, lub zostawiamy bez ozdabiania.  
W dziurkę zrobioną w kulce wlewamy trochę kleju i wtykamy patyk. 



Do słoika / doniczki wlewamy rozrobiony gips i wkładamy nasze drzewko. Musimy je przytrzymać do momentu, aż gips zacznie tężeć, lub pomóc sobie taśmą klejącą. 


Ozdabiamy doniczkę /  drzewko i kompozycję wg. upodobań. 
Możemy wetknąć też kwiaty, bazie lub inne gałązki. 




Prawda, że proste ? 


16 komentarzy:

  1. Śliczna dekoracja! Chętnie udekorowałabym nią moje mieszkanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wygląda! Też spróbuję zrobić takie cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo pomysłowe... i wcale nie takie trudne!

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja zawsze myślałam, że one już rosną w takich kulach! :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny sposób na piękną ozdobę wielkanocną

    OdpowiedzUsuń
  6. To zaispiruje moja mamę. Ona kocha takie rzeczy, szczególnie jeśli może zrobić je sama!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana, Ty jesteś tak kreatywna, aż zazdroszczę :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Co jak co, ale zdecydowanie nie można Xi odmówić kreatywności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dekoracja bardzo mi się podoba. Chciałabym umieć zrobić coś takiego sama.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie przepadam za zapachem bukszpanu, ale wizualnie wygląda to naprawdę fajnie, więc może coś takiego zrobię w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę zrobić coś takiego na święta ❤️

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny pomysł. Mam bukszpan na działce. Wiem co z nim zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie to wygląda. Az żałuję, że nie mam w domu za bardzo miejsca na tak cudne ozdoby!

    OdpowiedzUsuń
  14. A ile wytrzyma takie drzewko? Nie uschnie zbyt szybko?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)