sobota, 13 czerwca 2015

Zabawy plastyczne dla maluszka - czyli jak nie mając 2 lat kreatywnie się bawimy

Witajcie :) Postanowiłam pokazać Wam jak dzielę się moją pasją z moim synkiem . Staram się pokazywać mu co jakiś czas nowe techniki plastyczne. Co prawda nic konkretnego nie powstaje z tego ale ćwiczy on rączki, poznaje kolory uczy się dobrze trzymać przedmioty, uczy się nowych słów.




Pierwsza technika jaką pokazałam Kacprowi to rysowanie . Dałam mu ołówek i kartkę - najpierw brał do buzi jak to maluszek, trzymał dość niepewnie - a teraz mówi " Mama pisiu pisiu " i już wiem żeby dać mu kredki a będzie szczęśliwy :)

za pomocą mazaków powstała 1 pisanka


Malowanie farbami - do tego wybrałam farby akwarelowe, zaczęłam od pokazania pędzelka, maczałam mu go w wodzie a następnie w farbie aby sam mógł pomazać nim po kartce :)
Ważne jest aby ubrać pelerynkę bądź ciuszki " do wybrudzenia" oraz osłonić podłogę / dywan.


za pomocą odbić rączek i nóżek można stworzyć fajny prezent i pamiątkę

Lepienie z plasteliny - było to ciekawe doświadczenie - dużo kolorów - dziwna konsystencja , pokazywałam jak lepi się kulki, zwija wężyki - jak się mieszają kolory. Ale jednak technika dla trochę starszego dziecka.


Masa solna .
Do przygotowania masy solnej potrzebujemy: 
1 szklanka mąki 
1 szklanka soli 
1/3 szklanki wody 

Oczywiście nie obyło się bez próbowania :) Ulepiłam synkowi kulki a on je łączył, obrywał, rozplaszczał. Gdy sama masa znudziła mu się wysypałam trochę maku, rodzynek, surowego makaronu. Wlepialiśmy to w masę a Synek był zadowolony z zabawy 



Zabawa w mące i ryżuwymyślił ją Kacper - podczas gdy wkładałam pranie do pralki mały wysypał na kafelki w kuchni mąkę i ryż, a że niema co płakać nad rozlanym mlekiem pozwoliłam mu na zabawę :) Dałam dwa kubeczki, łyżeczkę - Radość bez porównania.


A Wy macie jakieś pomysły na zabawy dla 

maluszka , który niema 2 latek ?? 


p.s. my jeszcze układamy puzzle i ubieramy misie 

Pampersy Dada były zapakowane ostatnio w karton z którego zrobić można było teatrzyk :) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)