wtorek, 26 lutego 2019

Malowanie na szkle - prosta zabawa dla dzieci



Dzisiaj mam dla Was prosty sposób na pierwsze kroki w malowaniu na szkle. 



Potrzebujemy: 

* zwyczajną antyramę
* kontur obrazka wydrukowany na kartce wielkości antyramy
* czarny nie ścieralny marker
* farby - najlepiej akrylowe - lub specjalne do szkła

Robimy: 

Na szkiełku odrysowujemy markerem nasz wzór i czekamy, aż chwilę przeschnie. 
Dla dzieci możemy ułatwić i spiąć zatrzaskami. 


Jeżeli antyrama jest 2-stronna to nie ma różnicy gdzie zaczniemy malowanie. 
Jeżeli jest 1-stronna to malujemy na odwrocie. 



Gdy kontury już wyschły musimy zacząć od elementów dekoracyjnych, czyli tych które zazwyczaj malowane są na koniec, tutaj jest na odwrót. Wszelkie kropki, kreski, chmury na niebie czy też ziarenka piasku malujemy teraz. 






Gdy wyschnie malujemy całość zamazując kontury. 





Właściwy obrazek znajdować się będzie po zewnętrznej stronie więc bez obaw możemy najść jednym kolorem na drugi. Widoczny będzie ten od spodu. 



Gdy całość wyschnie odwracamy nasze szkiełko i mocujemy antyramę tak jak powinna być. 
Gotowe. 

piesek:



dinozaur:




Mieliście kiedyś okazję malować na szkle ? 

Jeżeli nie macie profesjonalnych materiałów możecie spróbować tej opcji :) 

19 komentarzy:

  1. Pamiętam, że jak byłam mniejsza, to bardzo lubiłam takie malowanki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jako dziecko bardzo lubiłam plastyczne zajęcia, a malowanie na szkle było moim ulubionym sposobem na stworzenie jakiegoś obrazka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne i jakże kreatywne zajęcie! Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko raz w życiu malowałam na szkle :) I to właśnie jak byłam malutka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Same piękne malunki, jeszcze nie malowałam na szkle :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z takiej zabawy mogą skorzystać nawet i dorośli.

    OdpowiedzUsuń
  7. Malunki na szkle zawsze mi się podobały choć sama nie mam do takich rzeczy krzty talentu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale piękne prace, to musiała być świetna zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja kiedys malowalam i to świetna zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne prace dzieciom wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne te pracę są! Genialny pomysł. Gdybym nie skończyła na zawsze z pracą z dziećmi, na pewno bym się zainspirowała 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Robiłam podobne rzeczy za czasow dzieciaka. Super zabawa!

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałam kiedyś okazję, aczkolwiek zawsze miałam dwie lewe ręce do malowania.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie zdawałam sobie sprawy, że to jest takie proste. Ale, żeby wyszły ładne obrazy, to trzeba się pewnie troszkę prawić, żeby mieć precyzyjny pędzel.

    OdpowiedzUsuń
  15. Super pomysł na spędzanie czasu :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Malowanie na szkle jest ekstra, ja jak byłam w szpitalu jako dziecko często w świetlicy mieliśmy takie zajęcia❤️

    OdpowiedzUsuń
  17. O kurcze świetny pomysł, bardzo mi się ppdoba😍 muszę wykorzystać 😍

    OdpowiedzUsuń
  18. Polecam każdemu rodzicowi taka formę zabawy z dzieckiem. To idealny sposób na spędzanie wolnego czasu i kształcenie kreatywności.

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy obrazek wyjdzie tez na plexi czy nalepsze jednak jest szkoło antyrama szklana?? Dziekuje za odpowiedz

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)