środa, 2 stycznia 2019

Masa papierowa czyli kolejna zabawa za mniej niż 5 zł

Lubię wszelkie masy, które pozwalają rozwijać się kreatywnie. 
Masy i ich struktura wpływa pozytywnie na rozwój małych rączek. 
Ćwiczą koordynację i rozwijają zdolności manualne. 
Są mega tanie i każdą z nich można zrobić w domu za mniej niż 5 zł.



Do zrobienia masy papierowej potrzebujemy:
- tekturowych wytłaczanek po jajkach 
- mąki ziemniaczanej 
- oliwki 
- odrobinę soku z cytryny
- kleju wikol 
- woda
- duża miska lub wiadro 
- sitko
- opcjonalnie mikser (masa będzie gładsza)


Robimy: 

Jeżeli wytłaczanki mają etykiety to zdzieramy je. Rwiemy na możliwie małe kawałki. Całość wrzucamy do wiaderka i zalewamy wodą. 


Woda musi zakryć cały papier ( nadmiar i tak będziemy odciskać) 
Zostawiamy na kilka godzin, najlepiej na całą dobę. 

Po tym czasie miksujemy naszą masę lub gnieciemy ( tak jak zagniatalibyśmy ciasto). 
Małymi porcjami wykładamy na sitko i odciskamy z wody. 


Gdy została nam już możliwie odciśnięta papka z papieru robimy masę.


Proporcje:
- 1,5 miarki naszej papierowej odciśniętej masy
- 1 miarka wikolu 
- 1 - 1,5  miarka maki ziemniaczanej
- 1/10 miarki oliwki/oliwy/oleju 
- kilka kropel soku z cytryny


Zagniatamy przez kilka minut - gdy jest za sucha dodajemy wikol, gdy za rzadka mąki. 
Dobrze wyrobiona masa będzie się ładnie kleiła do siebie. 


Nadmiar masy należy trzymać w woreczku ponieważ szybko schnie. 
Po zrobieniu naszych przed pomalowaniem zostawiamy je do całkowitego wyschnięcia. 
W kolejnym poście pokażę Wam co można z takiej masy stworzyć. 





Poniżej przepisy na inne masy za mniej niż 5 zł:





Znaliście wcześniej którą kolwiek z nich ?

Wolicie domowe wersje czy gotowe sklepowe ? 


20 komentarzy:

  1. Najwięcej problemu mama z dobrym wyciśnięciem wody no i jak nie mam blendera to niestety nie jest taka gładka ale kiedyś podakaś przepis na zimną porcelanę i w niej się zakochałam

    OdpowiedzUsuń
  2. O kurcze w życiu bym nie pomyślała że z wytłaczanki można stworzyć coś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiałam jako dziecko zabawy z masą papierową.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak byłam mała to w przedszkolu robiliśmy coś podobnego! Pamiętam, że świetnie się bawiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę taką masę, ale bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy bym na to nie wpadła koniec z wyrzucaniem wytłoczek po jajkach

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy nie miałam okazji robić czegokolwiek z takiej masy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znałam żadnej z tych mas. Nie mam jeszcze dzieci, żeby tak z nimi kombinowac :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka ty jesteś zdolna! Masz takie świetne pomysły :)

    OdpowiedzUsuń
  10. powaznie to takie proste? 😊 muszę spróbować 😊

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj czuje będzie dzisiaj zabawa :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Oo fajnie wiedziec o czyms takim na przyszłość 😁

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie robiłam niczego z takiej masy. ;) Brak mi takich pomysłów niestety.

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie miałam jeszcze nigdy okazji robić czegoś takiego skąd ty masz te pomysły! =)

    OdpowiedzUsuń
  15. Niedługo odwiedzi mnie chrześniak, już wiem, co będziemy robić! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Robiłam takie rzeczy w dzieciństwie. I na technice w gimnazjum też się taką masą bawiliśmy :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Oj ja często takie rzeczy robiłam w dzieciństwie 🙈 że mnie taka artystyczna dusza 😋

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)