wtorek, 4 grudnia 2018

4 pomysły na kartki świąteczne z 5 latkiem

Dzień dobry - czy pamiętacie jeszcze tradycję wysyłania kartek na Święta ? 
Ja przyznam szczerze, że mało wysyłamy. 
Teraz w dobie internetu, mm-sów i portali społecznościowych tam się wszystko dzieje, 
ale w tym roku postanowiliśmy to zmienić. 
Mało tego wyślemy kartki robione ręcznie przez mojego 5 latka. 






Pójdziemy razem na pocztę, kupimy znaczki i wyślemy do bliskich. 
Jednak wcześniej zdradzimy Wam nasze sposoby na kartki. 
Ja jestem miłośniczką scrabookingu, ale żeby Kacprowi nie było za trudno robiłam kartkę taką metodą jaką chciałam, aby sam bez mojej pomocy powtórzył. 

Do stworzenia kartek z dzieckiem potrzebujemy różne plastyczne materiały. Ostatnio brak mi czasu na bieganie po mieście i zakupy stacjonarne więc wybrałam sklep internetowy. 

Przy okazji zamawiania artykułów papierniczych wpadły mi w oko koraliki, które utrwala się żelazkiem, klejące się paseczki do tworzenia form przestrzennych, szkielet dinozaura i wieża drewniana, które zapewne Mikołaj włoży do buta dla Kacperka. 

Ceny bardzo atrakcyjne, szybka wysyłka, materiały dobrej jakości i bezproblemowy kontakt to tylko kilka cech, które wyróżniają sklep: 


FB / IG 

Znajdziecie tam bogaty asortyment do rękodzieła dla dużych i małych, 
kreatywne zestawy, zabawki naukowe, 
gry planszowe, książki i artykuły plastyczno - piśmiennicze.


Do zrobienia kartek potrzebujemy:













Dobrego humoru


KARTKA Z RENIFEREM



Potrzebujemy: 

jasną kartkę z bloku technicznego
brązową farbę 
klej
czerwony pomponik
mazak
ruchome oczka



Robimy: 

Kartkę składamy na pół, aby móc w środku napisać życzenia. 
Malujemy naszą dłoń i dwa oddzielone od siebie palce na brązowo. 


Robimy odbicie na kartce. 
Paluszkiem lub pędzelkiem domalowujemy poroże. 




Czekamy, aż wyschnie.
Na środku przyklejamy nos z pomponika. 


Doklejamy oczka.
Rysujemy uśmiech. 


Robimy napis Wesołych Świąt



KARTKA Z BOMBKĄ



Potrzebujemy: 

kartkę z bloku technicznego
mazak
pomponiki
taśmę dwustronną
druciki kolorowe





Robimy:

Kartkę zginamy na pół
rysujemy koło


wyklejamy taśmą 2 stronną
przyczepiamy pomponiki


przyczepiamy wokół druciki


doklejamy życzenia




KARTKA Z CHOINKĄ I BAŁWANEM



Potrzebujemy:

kartkę z bloku technicznego
nożyczki
klej
tekturę falistą
filc
pomponiki
brokat
mazaki





Robimy:

Kartkę zginamy na pół
wycinamy trójkąciki - ilość dowolna. 



Naklejamy trójkąciki jeden na drugi tworząc choinkę. 
Doklejamy pomponiki w kształt bałwanka. 


Ozdabiamy brokatami.



KARTKA Z CHOINKĄ Z PIÓREK



Potrzebujemy:

kartkę z bloku technicznego
mazak
piórka
nożyczki
klej lub taśmę dwustronną
brokat



Robimy:

Piórka tniemy na 2 - 3 kawałki. 


Kartkę zginamy na pół. 
Rysujemy trójkąt.




Wyklejamy taśmą dwustronną. 

Przyklejamy od dołu choinki. 
Rysujemy pień mazakiem. 



Ozdabiamy brokatem



4 rodzaje kartek gotowe, przy okazji wycinania trójkątów powstał nam dinozaur.



Było dużo zabawy i śmiechu oraz wizje mojego 5 latka na wykorzystanie oczek i brokatu wszędzie gdzie się da. Podobają  Wam się nasze kartki ? 
Skorzystacie z tutoriali ?  

57 komentarzy:

  1. Pięknie wyszły Wam te kartki. To świetny sposób na spędzenie czasu z dzieckiem i zdecydowanie lepszy niż siedzenie przed ekranem komputera czy telewizora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo słuszna uwaga, bardzo się cieszę, że podobają Ci się nasze kartki :)

      Usuń
  2. Przepięknie wyszły te karteczki, szczególnie ta z reniferem przypadł mi do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, a wystarczy tylko pomalować dłoń :)

      Usuń
  3. Widzę, że w tym sklepie mają ogromny wybór materiałów, a skoro jest szybka wysyłka to każdy zdąży przed świętami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, masz rację, do świąt niby tak nie wiele, ale jeszcze spokojnie można się zaopatrzyć w materiały i zabawki :)

      Usuń
  4. Super! W tym roku będę wysyłać tradycyjne kartki ale o tym żeby zrobić je sama to nie pomyślałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie są najpiękniejsze - dawane prosto z serca :)

      Usuń
  5. Takie kartki to świetna zabawa i najlepsza forma w jakiej można złożyć życzenia od serca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne są te kartki. Synuś mega zdolny. Zainteresowały mnie układanki drewniane z Pepito. Myślisz że 6 latek się ucieszy ? Pozdrawiam Kaśka

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne. My tez działamy praktycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wy macie w domu istny arsenał tych materiałów papierniczych!
    Karteczki wyszły Wam przepięknie. Ci co je dostaną będą przeszczęśliwi. Ja co roku też wysyłam kartki do bliskich, ale nie koniecznie zawsze je robię z dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj tak cała szafa i biurko materiałów plastycznych :)

      Usuń
  9. Myślę że takie własnoręcznie zrobione kartki świąteczne to super pomysł. Moja młodsza siostrzenica robi mi zawsze takie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kartka z reniferem <3 Gratulacje dla Kacpra za pracowitość :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj napracował się - zwłaszcza, że takich 6 powstało :)

      Usuń
  11. Musze koniecznie zrobić to z bratem on kocha takie rzeczy ❤️

    OdpowiedzUsuń
  12. Te reniferki wyszły cudownie :) My za kartki bierzemy się w weekend:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysły, szczególnie z tymi piórami 😍👍

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla dzieci z pewnością musi to być świetna, kreatywna zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  15. Takie kartki to super sprawa. Ja bym się bardzo ucieszyła z takiej własnoręcznie robionej.

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie kartki świąteczne robione własnoręcznie są zawsze najpiękniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie kartki są najfajniejsze, a do sklepu zajrzę bo mam małą artystkę w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Chciałabym umieć robić takie rzeczy sama. Chyba też brakowało mi motywacji w życiu...

    OdpowiedzUsuń
  19. Super wyszły.Troche sobie pożyczę.szkoda ,ze tradycja zanika.tak było pięknie

    OdpowiedzUsuń
  20. U nas najczęściej kartki powstają z wycinanych pasków kartonów lub z kulek bibuky

    OdpowiedzUsuń
  21. Dla dziecka to wspaniała zabawa a przy okazji można fajnie spędzić czas razem z dzieckiem 😁

    OdpowiedzUsuń
  22. My robimy kartki bo lubimy rzeczy z dusza

    OdpowiedzUsuń
  23. Super zabawa dla maluchow ! Nie dość ze zapewnia im rozrywkę, to jeszcze rozboduwuje wyobraźnię ;) fajnie ze jest jeszcze ktoś, kto robi takie rzeczy z dziecmi ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. My co roku robimy własne kartki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajne pomysły :-) Spróbuję z synem jak będzie większy :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. my właśnie dziś mamy w planach robienie kartek

    OdpowiedzUsuń
  27. Jakie piękne kartki! Nie miałam nigdy zdolności do takich rzeczy. I chyba nadal nie mam 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)