piątek, 7 grudnia 2018

Choinka z papieru

Dzień dobry. W zeszłym roku miałam okazję uczestniczyć w warsztatach z rękodzieła, na których stworzyliśmy choinki z papieru. 

Stoi u mnie w domku do tej pory, więc z miłą chęcią podzielę się z Wami wskazówkami jak ją wykonać. 


Do jej zrobienia potrzebujemy:

- tekturę A3 lub mniejszą w zależności od wielkości choinki, może być to tył bloku 
- klej na gorąco - ewentualnie taśmę dwustronną
- nożyczki
- kolorowe kartki ( najlepiej wybrać dobrane kolorystyczne odcienie niż miszmasz lub jednakowe wzory) - kropki, kratka, kartki do scrapbookingu lub samodzielnie stworzona papeteria. 
- materiały które dodadzą lekkości choince np. koronki, firanka, tiul, 
- dodatki do ozdoby - kulki, brokat, sztuczny śnieg, ptaszek, kwiatki 



Robimy:

Z tektury formujemy stożek - zwijając ją i sklejamy klejem/taśma/zszywaczem

Nasze papiery rwiemy ( cięte nożyczkami nie dadzą takiego efektu) wzdłuż na paski ok 2-3 cm. 



Zginamy je w kształt harmonijki jednak jakkolwiek to brzmi starannie niechlujnie. 

Materiały tniemy na paseczki. 



Zaczynamy przyklejać od  dołu choinki, starając się aby każda kolejna warstwa nachodziła na siebie i lekko odstawała, staramy się zmieniać wzór lub kolorystykę. Co 2 warstwę możemy dołożyć materiał lub koronkę. 

Przy ostatniej warstwie z kawałka papieru tworzymy stożek i nakładamy na czubek. 



Ozdabiamy wg. upodobań. 




Nie wiele trzeba, aby stworzyć piękną i oryginalną ozdobę świąteczną. Gdy otaczają nas same chińskie gotowce warto w domu mieć coś wykonanego z sercem.


 Podoba Wam się ? 
Lubicie rękodzieło ?
Myślicie, że dalibyście radę ją zrobić w domu ? 

31 komentarzy:

  1. Bardzo fajny pomysł i super wykonanie, chociaż w treści była mowa o czymś niechlujnym, to myślę, że w tym przypadku wypada zdecydowanie na korzyść gotowego produktu.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak masz rację, niechlujne porwanie kartki wpływa tu na plus :)

      Usuń
  2. Śliczne jest to rękodzieło, masz duże umiejętności 😍

    OdpowiedzUsuń
  3. Efekt końcowy powala na kolana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna i oryginalna jest ta choinka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi się podoba! Też taka zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś uwielbiałam takie rękodzieło, miałam mnóstwo materiałow w domu i wiele rzeczy robiłam sama.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam te Twoje warsztaty 😄👍 piękna ta choinka 😄

    OdpowiedzUsuń
  8. Choineczka wyszla pięknie. Bardzo mi się podoba. Zdolniacha :)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna! zrobię taką jutro z synem... może z filtrów do kawy... albo z papieru śniadaniowego... zabarwimy go farbami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to jest świetny i kreatywny pomysł, daj znać jak wyszło :)

      Usuń
  10. Fajnie się prezentuje, nic tak nie cieszy jak dzieło z pod swoich rak ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna jest ta choinka! Super pomysł! 😊

    OdpowiedzUsuń
  12. Oo wow! Taka choinka to super sprawa. Świetnie to wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zauroczyła mnie ta choinka. Chciałabym sobie taką sprawić.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dla mnie nie ma to jak prawdziwa żywa pachnącą choinka!

    OdpowiedzUsuń
  15. Aż żałuję że wcześniej tu nie zajrzałam mój brat miał ostatnio robić choinkę na plastyke 🙈

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł i wspaniałe wykonanie

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za miłe słowo, zostawiłeś tu swój ślad to napewno Cię odwiedzę.
Zapraszam do grona obserwatorów bloga :) :*
Zapraszam na mój fanpage na facebooku :)